אלטרוקסין

אלטרוקסין הינה תרופה שניתנת לסובלים מתת פעילות של בלוטת התריס. התרופה היא תוספת הורמון המשמשת לטיפול אשר בלוטת התריס שלהם אינה מספקת את ההורמון. ההורמון עוזר להפחית את התסמינים הכוללים עלייה במשקל, רגישות לקור, אנרגיה נמוכה, תחושת עייפות.

מינון של התרופה תלוי ברמת ההורמון בדם. המינון ניתן להסדרת הרמה התקינה בגוף.  כמו כן, נלקח בחשבון מצבו הכללי של המטופל, התקופה בה סובל המטופל מתופעות הלוואי ל הבעיה וחומרתם של הסימפטומים.

אם ניתן מינון נמוך מדיי, המטופל עלול לחוש את הסימפטומים של התופעה ממנה הוא סובל. אם ניתן מינון גבוה מדיי, תופעות הלוואי עלולות להתבטא בכאב בחזה, בקצב לב מוגבר, בדפיקות לב, הזעה מוגברת, עצבנות וחום. במצבים שבהם יש חדש לתופעות אלו, יש להתייעץ עם רופא באופן מיידי.

יש לקחת את התרופה אחת ליום באותה השעה כדי לשמור על רמה מאוזנת של ההורמון בגוף. אם פספסתם כדור, כדאי לקחת ברגע שנזכרתם את הכדור ולהמשיך בשעות הרגילות של נטילת הכדור.

התרופה משווקת לפי שמות יצרן שונים.

לא מכבר נמכרה התרופה אלטרוקסין בישראל בפורמולה חדשה. הפורמולה החדשה שינתה את קצב שחרור התרופה בגוף. מטופלים רבים החלו לסבול בעקבות השינוי מתופעות לוואי שכן המינון שצרכו לא הספיק להדרת רמות ההורמון. כלומר, תופעות הלוואי לא נבעו מהתרופה עצמה אלא מהבעיה המקורית של תת הפעילות של הבלוטה, שלא אוזנה כראוי אם התרופה החדשה. כלומר, המינונים החדשים הלכה למעשה אינם זהים למינונים הישנים ולכן נדרשת התאמה חדשה.

Leave a comment