טיפות עיניים מיוחדות

יובש בעיניים היא תופעה שכיחה שיכולה לנבוע מסיבות שונות לרבות אלרגיה ועלולה להביא למספר לא מובטל של תסמינים הכוללים טשטוש ראיה, רגישות לגופים זרים כגון עדשות, טדמומיות ועוד. במקרים קיצוניים זה עלול אף לפגוע בראיה באופן בלתי הפיך.

ישנם לא מעט מוצרי מדף שנועדו לסייע בהרטבת העין וניתן לרכוש אותם בכל בית מרקחת ללא מרשם רופא. יחד עם זאת, מוצרים אלו לא תמיד מסייעים בהקלה על בסימפטומים ולעיתים אף גורמים לבעיה להחמיר.

תרופה חדשנית, טיפות עיניים מסרום אוטולוגי מאפשרת טיפול במקרים חמורים וכרוניים של יובש בעיניים.  טיפות אלו מיוצרות מנוזל הדם של המטופל  ומכילות חלבונים, מלחים, ויטמינים ועוד ובכך מאיצות את תהליך הריפוי הטבעי של העין תוך שהן מגדילות את רמת הלחות והסיכוך של  העין.

על מנת להפיק את התרופה יש לקחת דם מהמטופל. הכמות הנדרשת היא לפי מצבו של המטופל.  הדם עובר תהליך של סירכוז והפרדה. הסרום עצמו עובד דילול באמצעות תמיסה רפואית ונארז בבקבוקים קטנים לשימוש תכוף ויומיומי.

על מנתשבית המרקחת העוסק בהכנות רוחקיות יוכל להפיק תרופה כזו, על המטופל לפנות לרופא המטפל לשם קבלת מרשם המפרט את כמות הדם, משך הטיפול  וכולי.

 

 

Leave a comment