מקרודנטין לטיפול בדלקות בדרכי השתן

נשים רבות סובלות מדלקות חוזרות ונשנות בדרכי השתן. קשה להתעלם מבעיה רפואית זו שכן הסימפטומים שלה מורגשים כמעט למן ההתחלה. צריבה בעת נטילת השתן, ריצה תכופה לשירותים, שינוי בצבע השתן ואף תחושה של גירוד במפשעה.

ישנן דרכים אלטרנטיבות רבות לשם מניעה ואף טיפול בבעיה כגון שתייה מרובה של מים או מיץ חומציות אך במקרים רבים אין זה מספיק ואז יש לפנות לרופא לשם קבלת אנטיביוטיקה.

הוכח כי מיץ חמוציות מעלה את רמת החומציות בדרכי השתן ןבכך מונע את ההתרבותם של החיידקים.

דלקות בשתן נגרמות בעקבות חיידק הקולי שמגיע בדרך כלל מאזור פי הטבעת אל מערכת השתן. חיידק הקולי עובר בקלות מפי הטבעת למפשעה בעיקר אצל נשים, בגלל המרחק הקצר, לכן חשוב לשמור על כללי היגיינה שיצמצמו את הסיכוי למעבר ולנדידה של חיידקים. ניגוב נכון של פי הטבעת כאשר אין מגע בין הצואה למפשעה, מסייע למנוע את מעבר החיידק ואת דלקות השתן.
על מנת לקבל טיפול מתאים ולקבוע האם הינכם סובלים מדלקת בשתן, עליכם לפנות לרופא. בדיקת שתן פשוטה לתרבית תבדוק האם ישנו חיידק קולי בשתן. לאחר בידוד וזיהוי החיידק תותאם האנטיביוטיקה המתאימה לפי סוגו ולפי חומרת הסימפטומים.

אחד מסוגי האנטיביוטיקה שניתנים לטיפול בבעיות בדרכי השתן הוא מקרודנטין. מנגנון של התרופה פועל בצורה כזו שהיא פוגעת בדי.אנ.איי של החיידקים. התרופה ניתנת באופנים שונים לרבות קפסולות, טבליות וסירופים. כמו כן, אנטיביוטיקה זו היא רחבה וידועה ביעילותה בחיסול חיידקי אי.קולי שונים ולכן מומלצת על ידי רופאים. נשים בהיריון יכולות ליטול את התרופה עד לשבוע 38. כמובן שתרופה זו ניתנת רק על פי מרשם רופא.  גם אם מרגישים הקלה מיידית חשוב להקפיד לסיים את כל מנת האנטיביוטיקה שניתנה כדי לא לאפשר לחיידקים להתרבות שוב ולהפוך אף אלימים יותר.

Leave a comment