טיפול בטחורים

טיפול בטחורים כולל שינוי תזונה שכן אחד הגורמים לבעיית טחורים הן קשיים סביב  יציאות: עצירות כרונית, מאמץ מוגבר בעת היציאה וכולי. לכן שינויי תזונה והוספת סיבים לתפריט היומי תקל על היציאות ועל בעיית הטחורים. כמו שתיית מים מסייעת אף היא לעיכול טוב יותר של האוכל ולהבטחה של יציאות סדירות.

 טחורים בהריון: בהריון עלולה להתפתח הבעיה הזו אצל נשים רבות היות שהרחם לוחצת על מערכת העיכול ועל כלי הדם אך תופעה זו תעלם לרוב לאחר הלידה. משחה לטחורים ברוב המקרים עשויה להספיק ולהקל על הכאבים באופן משמעותי עד לחלוף התופעה.

 בעיית טחורים עלולה לגרום לכאב במתן היציאה, בישיבה ואף בהליכה. כמו כן, הבעיה עלולה לגרום לגירוד, אי נוחות באזור פי הטבעת ואף לגרום לדימומים רבים.

 ניתן לרכוש משחה לטחורים ללא מרשם רופא. ישנן מספר סוגים של משחות לרבות משחות שהן על בסיס טבעי לחלוטין אך לא תמיד הן אפקטיביות במיוחד.  טיפול בטחורים מדממים מחייב התייעצות עם רופא. במקרים בהם הדימום רציני ואינו עובר יש לעיתים לבצע פעולה כירורגית של קשירת הטחורים.

ישנם טחורים פנימיים וחיצוניים לכן על מנת לדעת מה מקור הבעיה יש לפנות לרופא. כמו כן, בעיה כמו פיסורה שיש לה סימפטומים דומים מצריכה אבחנה מבדלת וטיפול שונה לכן רצוי להיבדק על ידי רופא גם אם את התרופה עצמה ניתן לרכוש ללא מרשם.

Leave a comment