אוטרקס

אנשים רבים סובלים מאלרגיה ועל אף שברוב המקרים לא מדובר בבעיה קשה, המסכנת חיים, היא יכולה לגרום סבל רב ולפגוע באיכות חיים באופן יומיומי. האלרגיה יכולה להתבטא בעיטושים רבים, בנזלת, בגירוד בעיניים ואף בגרד בעור. האלרגיה היא תופעה שמעידה על כך שמערכת החיסון מזהה גורם זר ומזיק על אף שלא בהכרח מדובר בגורם מזיק או מסוכן. כלומר המערכת החיסונית מגיבה בתוקפנות רבה. תגובת יתר זו יכולה להיגרם על ידי קרדית האבק, על ידי פרחים מסויימים, חילופי עונות, מאכלים מסויימים, עקיצות של חרקים ואף מצבים נפשיים.

אוטרקס הינה תרופה שנועדה לטיפול באלרגיות, בעיקר לתופעות של גרד בעור. התרופה יוצרה ונמכרה בארץ באופן מסחרי אך כיום לא ניתן להשיג אותה והיא נעדרת מהמדפים של רבו בתי המרקחת. הדרך היחידה להשיג אותה היא כהכנה רוקחית מיוחדת בבתי מרקחת המתמחים וערוכים להכנות רוקחיות. הכנת האוטרקס נעשית על פי מרשם רופא בהתאם למינון שנקבע על ידו. ההכנות נעשות בצורה סטרילית מה שמגביר את האפקטיביות של התרופה ושומר על טריותה לאורך זמן.

תרופת האורטקס שייכת למשפחת האנטיהיסטמנים נוגדי האלרגיה ונחשבת לתרופה יעילה מאוד. כמו כן, משמשת התורפה לתרופת הרגעה שניתנת לטיפול בחרדה . במרפאות שיניים ניתנת התרופה לילדים לפני הטיפול.

Leave a comment